Sex Atlas, Marteen, Aaa, Porno freefoto, Porno Seznam, Sexyweb, Euro, Erotika, Abeceda Sexu, Osobnosti, Zadečky, Seznámení
Autoři výzkumu sledovali šest let skupinu dvou tisíc lidí z okolí Chicaga ve věku 65 a více let. Vybrali je na základě dotazníku, v němž dotyční popsali svoje stravovací návyky. Během výzkumu byli třikrát podrobeni kognitivním testům, při nichž se mimo jiné hodnotila krátkodobá i dlouhodobá paměť.Zjistilo se, že duševní schopnosti se zhoršovaly s časem u všech, ale u osob, které denně zkonzumovaly více než dvě porce zeleniny, byl mozkový úpadek v průměru o 40 procent menší než u lidí, kteří jí jedli málo nebo ji nejedli vůbec. Jedna porce přitom představuje šálek syrové listové zeleniny nebo půl šálku jiné zeleniny, vařené nebo krájené za syrova.Milovníci zeleniny vypadali také v průměru o pět let mladší než ti, kdo zeleninu jedli jen málo nebo ji nejedli vůbec, a rovněž si zachovali větší fyzickou aktivitu.Největší užitek prý máme v tomto směru z listové zeleniny, například špenátu nebo zelí, protože obsahuje velké množství vitaminu E, který jako antioxidant pomáhá bojovat proti toxinům v těle.Zelenina obsahuje obecně více vitaminu E než ovoce, jehož spotřeba nemá podle studie přímý dopad na chátrání mozku."Zeleninu obvykle konzumujeme spolu s takzvanými dobrými tuky, hlavně olejem v salátech, které pomáhají organismu vstřebávat vitamin E a další antioxidanty," řekla jedna z autorek studie Martha Clare Morrisová z ústavu pro příjemné stárnutí při univerzitě v Chicagu.Tuky z olejů, které mají příznivý vliv na zdraví, mohou pomoci zachovat nízkou hladinu cholesterolu a předcházet kornatění cév, což jsou dva důležité faktory podmiňující dobré zdraví mozku.Vědci se nezabývali vlivem zeleniny na výskyt Alzheimerovy nemoci.